----------------------------------------------

Doporučujeme náš partnerský obchod!

www.zeme-deti.cz

Pokud sháníte něco pro své děti nebo vnoučata je náš obchod určen právě pro Vás. Naleznete zde širokou nabídku hraček, dětských dekorací, ložního povlečení s dětskými motivy. Potěšte své děti hračkami a dekoracemi s jejich oblíbenými hrdiny od Krtečka a Pata a Mata až po hrdiny z filmů a seriálů z dílny studia Walt Disney (Medvídek Pů, Cars, Princezny, Ledové království ...). Pro teenagery zde najdete výrobky s Mimoni,

povlečení paříž



Model 12

12. Kruhový svetr

Návod nám zaslala Zuzana Bumbová

materiál: Fantazie
spotřeba: 550 g
jehlice: č. 3,5 - krátké ponožkové a kruhové d.50 a delší
obtížnost: pro zručné pletařky

postup práce:
Na ponožkové jehlici nahodíme 6 ok. Oka rozdělíme na tři jehlice, čtvrtou pleteme dle grafického rozkresu „A“. Vyznačený díl pleteme 6x vedle sebe, stále do kruhu, pleteme pouze z lícu. Když dopleteme to místa, kde máme na jeden ze šesti dílů 38 ok, musíme udělat průramky.

Průramky děláme je takto:


pleteme kruhovou řadu jako obvykle, oka u dílu 1 a 3 uzavřeme. V následující řadě musíme oka zase nabrat, což uděláme tak, že po upletení předcházejícího segmentu uháčkujeme potřebný počet ok háčkem – řetízek z 39 ok – která po té nabereme na jehlici a pleteme nadále jako dříve….vznikly nám tím průramky.


Takto pleteme do celkového počtu 56 ok jednoho segmentu . Zde práci uzavřeme. Poslední oko neuzavíráme, ale dáme jej na háček a práci obháčkujeme, háčkujeme vždy 6 řo – 1 pevné oko do každého 5. uzavřeného oka svetru – 6ř. ok , 1pev. Oko – 6…stále opakujeme do konce řady, dále háčkujeme dle rozkresu „B“ , obloučkových řad háčkujeme celkem 9.



rukáv:
V horné části průramku . u krku – nabereme z přední části svetru a ze zadní části svetru vždy 4 oka. Pleteme hladkým žerzejem na krátké ponožkové jehlici a během pletení přibíráme vždy na konci řady jedno krajové oko z předního i zadního dílu, čímž nám na jehlici přibývají oka. Toto nabrané oko na začátku řady rovnou upleteme jako normální oko (nepleteme klasická krajová oka) . Takto napleteme celou hlavici rukávu až k podpaží, kde práci přepleteme na kruhovou jehlici délky 50cm a pleteme celý rukáv dokola až do délky 25 cm od podpaží. Zde práci uzavřeme a stejně jako u těla svetru ponecháme poslední oko, navlékneme háček a rukáv obháčkujeme takto: 6 ř.o. – 1 pev.oko do 5. uzavřeného oka rukávu – 6 ř.ok – 1 pev.oko do 5. oka…stále opakujeme. (pohlídáme si, abychom měli počet obloučků dělitelný třemi…popřípadě to v této řadě nenápadně upravíme)
Dále háčkujeme podle rozkresu „B“ , s tou změnou, že u rukávu háčkujeme obloučkových řad celkem 14.
Druhý rukáv háčkujeme stejně.
Ukroutíme šňůrku, kterou provlékneme na prsou dvěma obloučky naproti sobě a zavážeme.



rozkres „A“